Friday, April 05, 2013

Married

Alhamdulillah..

Dah pun sebulan 3 hari aku diijabkabulkan dengan suami tercinta MKAZ...

Syukur pada Ilahi, mata dan hatiku dibuka jua...

Pernah suatu ketika aku sangka 'Perkahwinan' is the end of the story.. macam citer fairytales..

Happily ever after...
Oleh sebab itu, aku tak terlepas dari terjebak dengan 'bercinta'...

Waktu 'bercinta', aku sangka aku sedang pelajari cara bahagia..

Waktu 'bercinta', aku fikir aku sedang membentuk diri untuk menjadi isteri..

Tapi sekarang aku sedar, waktu 'bercinta' tak sepatutnya ada..

'Bercinta' hanya dapat dirasa sempurna selepas 'bernikah'..

Perkahwinan bukan penyelesaian masalah waktu 'bercinta'..

Berkahwin adalah 'bercinta'..

Dalam perkahwinan ada masalah yang sama, bezanya cara penyelesaiannya..

Cara-cara sempurna yang tak mungkin boleh dilakukan sebelum ijabkabul..
Keegoan yang tak mampu ditepis sebelum ikatan yang sah terjalin..
Rasa cinta sebenar dari jiwa...


He loves to ride

and I love to read

So we do both... (^_^")

Untungnya kita sebagai umat Islam, percintaan ikhlas kita inshaa Allah tiada penghabisan..

Allah menjanjikan syurga untuk hambaNya yang beriman..
Andai Allah perkenankan do'a, walau selepas maut menjemput, kita masih ada peluang berjumpa di syurga... alam abadi yang dijanjikanNya untuk bahagia..

Semoga Allah sentiasa tunjukkan jalan untuk menuju ke sana..

"Ya Allah, tunjukkan kami jalanMu yang lurus, jalanMu yang benar, jalan yang Kau redhai.. Sesungguhnya kami takut dengan seksaMu apatah lagi nerakaMu.. terimalah kami di syurgaMu Ya Allah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani... Permudahkan jalan kami.. Ameeen Ya Rabb..."

No comments: